Veel bezitters van cabrio’s willen deze auto’s afmaken naar hun eigen wens. Dat kan zijn het uiterlijk, maar ook het interieur, de motor wat kietelen, of de auto verlagen.
Uiterlijk
Dan moet je denken aan spoilers, sideskirts, spatlappen, sierbeugels, tt tankdop, mistlampen, wrap, grotere velgen een verchroomd bagagerek of een verchroomde dubbele uitlaat. Verschillende leden zijn hier al eens mee bezig geweest dus informatie is er genoeg voor handen. Sierbeugel bij cabriohoeve 129 euro, kentekenplaathouder 30 euro, grill 27,50 en bagagerek 148,50.
Kijk voor actuele prijzen op de site. Een spoilerlip onder je voorspoiler, site skirts, mistlampen, Jan heeft ze op zijn eigen auto of onder die van Gerjan gebouwd. De cabriohoeve levert ook RVS dubbele uitlaatdempers voor 300 Euro. Een sticker MX5 in je derde remlicht laat in het donker zien waarin je rijdt.
Interier
Houten sturen, andere pookknoppen, ringen rond ventilatie openingen in geborsteld aluminium, middenconsole dompelen, sierbeugels monteren, en metalen pedalen je kunt het allemaal naar eigen smaak maken. Extra verlichting inbouwen voor het instappen, na faders voor binnenverlichting.
De panelen van de middenconsole zijn uitneembaar. Zo ook het gedeelte rond de versnellingshandel. Deze zijn te spuiten maar ook te dompelen. Als je houtstructuur of kevlar look wilt dan is dompelen een uitkomst. Laura de Boer van Stesso design kan dit voor je regelen.
Metalen ringen rond de ventilatie roosters komen van Edel Car Parts in Duitsland. Ze leveren ook veel voor Opel Speedster. Pookknoppen, andere handels, draai knoppen verwarming, beschermings folie. Kijk maar eens op hun site. http://www.ms-edel-car-parts.de/default/shop_frame.htm
Ze zijn ook in Chroom of van plastic te leveren maar zien er dan mogelijk veel goedkoper uit.
Onder de motorkap
K&N luchtfilters om meer aanzuig geluid te krijgen, Rode kleppendeksels of letters op je blok, gekleurde bougiekabels, veerpootbrug monteren, chiptuning, we zijn het binnen de club allemaal wel tegen gekomen. Gerjan zijn MX5 heeft nu 185 pk uit een 1.8 blokje. Dat zijn er 40 meer dan standaard!
Verlagen
Door veren en schokbrekers aan te passen kun je de auto dichter bij het asfalt brengen. Sommigen doen dit om de wielkasten voller te laten lijken. Dan kan een grotere velg ook uitkomst bieden. In beide gevallen lever je comfort in, dus doe het met beleid en bij de professional.
Speciaal voor de BMW Z3 om ze te beschermen tegen steenslag zijn deze stone guards. Magnetisch en ze vangen alle steentjes op die de voorbanden opwerpen. 40 Euro.
Het zou leuk zijn als dit artikel verder uitgebouwd wordt met jouw verfraaiingen en tuning tips.
Velgen maken/breken de auto.
Dat de velgen een auto kunnen maken of breken is menigeen wel bekend. Robert heeft inmiddels zijn 3e set velgen onder de Z3 liggen. Hierbij de foto’s van dezelfde Z3 met verschillende wielen.