Kevin’s Miata verleden

Ook mij is gevraagd naar het verhaal achter mijn bruine Mazda MX-5 Miata. Maar het verhaal begint niet bij deze auto maar bij zijn voorganger.
Nadat ik altijd auto’s van de zaak had gereden werd het tijd voor een eigen auto. Ik had een paar eisen: snel, snel en als het even kan moet hij ook snel zijn. Nadat ik een Mazda 3 MPS met 260 pk aangeschaft had kwam ik erachter dat snel niet altijd synoniem staat voor leuk. Dus ging ik weer op zoek naar een auto die vooral leuk was.

Zo kwam ik bij de Mazda MX-5, superleuk om te rijden en ook nog eens zeer betaalbaar. Het moest een 1.8 zijn en het liefst een zwarte met een tan (beige/bruin) lederen interieur.

Kevin NA

Op een dag zag ik een Britisch Racing Green 1.8 Miata met Tan interieur. Hij voldeed aan al mijn eisen op de kleur na. Maar als grote bonus was de motor voorzien van tuning middels een Jackson Racing Supercharger! Deze auto moest het worden en ik was op slag verliefd.
Deze auto heb ik ruim een jaar gehad en gedurende dat jaar kwamen er diverse aanpassingen zoals verlaging, velgen, ander stuur, verlichting etc.

Na een jaar kwam de donkere avond in Februari. Ik was onderweg naar huis toen ik aangereden werd door iemand die door het rode licht reed. In een klap was mijn geliefde auto total loss…

20170221_115701

Na wederom een zoektocht naar een leuke en snelle auto door praktisch heel Europa langs verschillende auto’s kwam het antwoord op mijn werk aanrijden! Een klant van mij wilde zijn zwarte 1.8 Miata met tan lederen interieur verkopen! De exacte auto die ik ruim een jaar eerder zocht!
Zoals de Amerikanen zeggen: “Miata Is Always The Answer! Een Miata zou het weer worden!

Nog nooit heb ik zo snel een auto gekocht. Er waren wat kleine dingen aan de auto maar die kon ik wel oplossen. Een van de dingen die opvielen was dat de originele steenslagbescherming niet helemaal netjes was. De auto ging dus naar de spuiter om dat netjes te maken.

Een dag later kreeg ik telefoon van de spuiter, “ik begon met schuren en de gaten vielen in de dorpel” Was wat ik te horen kreeg.. De auto bleek dus niet zo goed als ik gedacht had. Tja, dat krijg je als je in 5 minuten een auto koopt.. Vanaf dat moment ging de knop om.

Deze auto zou mooier en beter worden dan ooit, en volledig naar mijn eigen smaak!
Zo gezegd zo gedaan. De motor met supercharger van de vorige was nog goed, deze werd dus overgezet. Ik kocht een verlagingset in Engeland, velgen importeerde ik uit Amerika, de interieuraanpassingen van de vorige werden overgezet, er werd in Duitsland een voor- en achterlip aangeschaft. Zo heb ik de zomer van 2017 rondgereden omdat er ook genoten moest worden van de MX-5! In de herfst van 2017 ging de auto dan wederom naar de spuiter, maar nu voor een volledige spuitbeurt. De auto moest heel donkerbruin metallic worden, tegen het zwarte aan. Deze kleur vond ik op Google. Kodiak Brown van Ford USA. Een kleur die normaal alleen op de grote pick-ups geleverd word in Amerika. De stoelen gingen naar de stoffeerder om voorzien te worden van een nieuwe laag leder in het honingraat patroon welke Audi in zijn RS modellen levert. Al deze aanpassingen zorgen voor een unieke auto.

In het voorjaar van 2018 was de auto weer helemaal klaar voor een nieuw zomerseizoen!

 

We hebben dit jaar ook weer enorm genoten van de extreem lange zomer, de mooie ritten, de (cabrio)evenementen en natuurlijk Cabrio Club Vechtdal ! Op naar nog vele jaren rijplezier!!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s