Waarom een audi TT

Als man blijf je natuurlijk altijd zoeken naar speeltjes immers wij worden nooit volwassen, althans in mij leeft altijd het kind, Vroeger was mijn passie een motor, ik ging motorlessen en mijn eerste motor was een Honda 400 TT, een staande twin, zwart met een goudbiesje prachtig maar toen ik enigszins gewend was met het motorrijden ging mijn passie toch uit naar iets moderns. Ik las over de introductie van de Honda Trans Alp en dat leek mij helemaal de motor. Ik vond er één waar net de eerste kilometers van af waren, een introductiedemo die zelfs met de dealers naar Spanje was geweest. Een perfecte motor waarmee ik heel wat ritten heb afgelegd. Ik was zelfs  één van de grondleggers van de “Trans Alp-club Nederland” .Na de Trans Alp kwam de Africa Twin de grotere broer van de Trans Alp een echte stoere motor en iedereen was verbaasd hoe een klein mannetje als ik daarmee kon manoeuvreren maar ik kreeg wel wat rugklachten van de motor. Ik dacht dat een lagere lichtere motor dit wel zou kunnen verhelpen en kocht een Triumph Legend wel 900 cc maar duidelijk gebaseerd op het nostalgische karakter van de oude Triumphs. Het kon mij echter toch niet bekoren, dat lag meer in het zitcomfort dan aan de motor die prachtig was mijnsinziens  om te zien .Een oude passie van mij was altijd een cabriolet een MG of een Triumph Spitfire maar ik wist dat deze auto’s veel onderhoud behoeven en zodoende viel mijn keuze op de MX5 van Mazda een prachtige auto en erg betrouwbaar. Niet voor niets werd en wordt Mazda door de Duitse autobladen vaak gekozen als het betrouwbaarste automerk wat in Duitsland verkrijgbaar was en is  .Ik ging dus allerlei dealers langs zoals JS in Almelo maar ik moest wel mijn Triumph Motorfiets kunnen inruilen.

Uiteindelijk bood autobedrijf Citram een oplossing, vanuit hun connecties konden zij mij een prachtige MX5 aanbieden, die ik jarenlang heb gekoesterd en gepimpt . Nog steeds heb ik wel enige weemoed als ik de auto bij Harry Koerhuis zie staan, waar hij thans te koop staat en voor ieder die een een MX5 zoekt zou ik zeggen ga eens kijken daar en wordt net als ik destijds verliefd .maar net zoals destijds bij de Honda heb je momenten dat je wel eens iets anders wilt. Van het nostalgische wilde ik el eens wat echt moderns . aanvankelijk viel de keuze op de BMW Z4 maar… na enige proefritten kon de  auto mij niet helemaal overtuigen, bovendien had ik wat vervelende ervaringen met een BMW dealer uit Maastricht en als je dan weet dat dit soort mensen het merk vertegenwoordigen tja ……………., ik bleef surfen op Mobile.de en kwam plotseling een  Audi TT tegen. Via Pouw uit Zwolle kon ik proefrijden met een “normale “TT  en werd direct getroffen door het rijgedrag, zodat ik besloot voor de TT te gaan, het was het onderste uit de pot maar het kon. Ik zag  bij de dealer uit Wolfsburg een prachtige demo en die is het uiteindelijk geworden. Samen met Harry Koerhuis heb ik hem gehaald.  In de Audi zie ik de dingen die mij bekoren. De auto is matwit wat mij bij deze auto erg aanspreekt , de mooie doorlopende motorkap, die ik helaas op de NC mis maar ja dat is persoonlijk. De Z4 heeft een aluminium kap en de Audi toch weer een softkap en dat vind ik ook erg mooi, ook de bekleding leer met alcantara wat perfect zit en de  mijnsinziens zeer mooie 19inch velgen met kleine wang ,  en dan de motor met turbo, da’s puur genieten. Gezien de plaatjes had ik kunnen wachten op de ND maar ja dat wordt op z’n vroegste 2015 en wie dan leeft……………, kortom ik ben erg blij met de TT en hoop daar jaren van te genieten,

Ed

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s